4. kolo KP2 s Jezdci Jundrov C

27.11.2016 22:39

Na utkání 4. Kola KP2 s Jezdci Jundrov budeme všichni hodně dlouho vzpomínat. Začalo totiž hodně nemile. Když jsem dorazil k Průkopníku jako jeden z posledních, což je samozřejmě v pozici kapitána domácích ostuda, dozvěděl jsem od hráčů čekajících před brankou Průkopníku, že se na Průkoppníku mění podlaha a že nás tedy nepustí do jídelny ani k šachovému materiálu. Věděl jsem, že šachový materiál nebude problém sehnat, zato s místnosti jsem si nevěděl rady. Padaly různé alternativy s tím, že všechny hospody jsou v neděli ráno zavřené. Od „odehrajeme utkání u někoho doma“ , přes „hosté vyhrají kontumačně“, nebo "budeme hrát utkání u Jezdců na jundrovské radnici"což však nebylo možné, další alternativou bylo „budeme hrát v Nonstopu Bastr na konečné, kde to však bude ve velmi hlučné prostředí a s muzikou z jukeboxů“. Vzhledem k tomu, že mě nic lepšího nenapadlo, jel jsem s Jurou Hrdinou pro šachový materiál. Když jsme přijeli, nanvrhla Blanka Nentvichová (zasvobodna Šípková), že můžeme odehrát utkání v restauraci Topas u Kaunicových kolejí, s čímž jsme souhlasili. Aut jsme měli naštěstí k dispozici 5, což bohatě stačilo k převezení všech hráčů.

Utkání jsme zahájili s cca půlhodinovým zpožděním, což myslím, nebylo tak hrozné. K utkání samotnému napíšu jen ve stručnosti. Na úvod byla velmistrovská remíza mezi Reném a Broňou Chmelíčkem, ostatní partie byly bojovné. Přestože jsme byli podle ela jasným favoritem, utkání se příliš jasně nevyvíjelo. Dosud stoprocentní Michal Kalod ztratil úplně zbytečně (jednotkově) figuru a stál na prohru, Pavel Kopkan prohrál, ani nevím jak. Krátce před tím se mi při tom jeho pozice zdála být dobrá. Moje partie s Olinem Šípkem byla dlouhou dobu nejasná, Olin zahrál pircku, čímž mě vyprovokoval k velké rošádě a k útoku na krále, ale Olin hrál cca do 20. tahu velice dobře, pozice byla v ten moment vyrovnaná. Pak Olin po mém 21. tahu „Jezdec na h1“celkem zbytečně ztratil pěšce a v závěru jeho král dostal mat, avšak Olin mi to neumožnil a pár vteřin před matem se vzdal. Těsně před tím porazil Jura Kubíček Blanku Nentvichovou a Gustav Jirku Slezáka. Gustavovi jsem však musel před tím zakázat, aby přijal remízovou nabídku soupeře.  Za již rozhodnutého stavu remízoval Libor Diviš a Michal Kalod, přestože bez figury dlouho vzdoroval,partii prohrál. Celkově jsme vyhráli 5:3.

Ještě jednou bych chtěl poděkovat Blance za možnost odehrát utkání v klubu Topas a všem hráčům, že vzali změnu hrací místnosti sportovně.

Lukáš Řehůřek

 

—————

Zpět