Boršice 2014

23.09.2014 14:52

 

Po třech letech jsme vyrazili na burčákový turnaj do Boršic. Byla to premiérový turnaj v barvách Bystrce pro naši finskou posilu Ville Ketolu. Hráli jsme v sestavě Ville Ketola, já, Petr Kučera a Gustav Nikodém.

Turnaje se zúčastnilo 42 družstev včetně dvou slovenských a jednoho německého družstva,   hrálo se na 12 dvoukol. Turnaj byl silně obsazen, naše družstvo bylo nasazeno jako číslo 15. Favority turnaje byla družstva Kroměříže, Zlína, Durasu a Lokomotivy Brno.

Turnaj proběhl v pohodové atmosféře. Každé družstvo dostalo po zaplacení vkladu lahev burčáku. Jako řidič jsem vypil jen trochu burčáku, což mi nevadilo, protože jsem den před turnajem byl na burčákových slavnostech na hradě Špilberk.

Na začátku turnaje jsme řešili komplikace s digitálními hodinami. Hodiny jsem bral já a Gustav. U mých hodin byla vybitá baterie, což jsme zjistili krátce před začátkem turnaje. Naštěstí vzal Gustav náhradní baterie a pak hodiny po celou dobu turnaje fungovaly. Gustavovy hodiny měly mechanickou závadu, asi ve druhém kole na nich běžel čas jen na jedné polovině hodin (našemu hráči) a na druhé polovině (soupeři) čas neběžel. Požádali jsme pořadatele o zapůjčení hodin. Aby problémů s hodinami nebylo málo, v 1. kole vypověděly poslušnost i hodiny našich soupeřů. Ve chvíli, kdy měl Ville měl na hodinách cca 30 vteřin a jeho soupeř cca 5 vteřin, se hodiny vypnuly. Nebyl jsem u toho, Ville si myslel, že se jedná o mé hodiny, proto se soupeřem dohodl na remíze.   

V průběhu turnaje jsme pohybovali v první polovině tabulky, v předposledním kole nás vysoká porážka 1:7 se silným Q teamem odsunula na 25. místo. V posledním kole jsme hráli s devátými nasazenými Piešťanami, které jsme porazili 5,5:2,5. Naše družstvo se umístilo na 13. místě, s tímto umístěním jsme byli vzhledem k našemu nasazení spokojeni.

Turnaj vyhrálo suverénně družstvo Kroměříže před Zlínem a Durasem Brno.

Konečná tabulka je velice vyrovnaná, např. mezi devátou Senicí a dvacátými druhými Přemyslovicemi je rozdíl pouhých 2,5 bodu skóre.  

 

Konečné pořadí

https://www.chess-results.com/tnr145903.aspx?lan=5

 

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět