Porážka s Tečicemi v krajském přeboru

27.11.2014 10:39

Ve třetím kole krajského přeboru jsme hráli s naším tradičním soupeřem z Tetčic. Do Tetčic jezdíme rádi, z Bystrce je to blízko, navíc Tetčice mají krásnou hrací místnost v hotelu Crlík.   

Pro tento zápas jsme z různých důvodů oslabeni o Ville Ketolu, Reného a Gustava. Na druhou stranu je dobré, když si zahrají náhradníci, nastoupil tata, který se potřetí v řadě utkal v zápase s Tetčicemi s Liborem Divišem, a Bohuš, který to má z Náměště nad Oslavou blízko do Tetčic.

Pro mě a Pepu Spodného byl zápas s Tetčicemi obtížný v tom, že jsme den před tímto zápasem dohráli 9kolový turnaj v Jundrově.
Pepa skončil s 5 body na 22. místě, já se 4,5 body na 26. místě. Po skvělém začátku, kdy jsem vyhrál první tři partie, se mi nepodařil závěr turnaje. Kvůli práci jsem v turnaji musel vynechat 5. kolo, přesto o mém neúspěchu v turnaji rozhodla až prohra v partii posledního kola s panem Gurtovoiem z Ukrajiny. Partii jsem prohrál, přestože jsem měl po zahájení lepší pozici a pěšce více. V případě výhry v posledním kole bych skončil na 10. místě.

Zápas s Tetčicemi se zpočátku vyvíjel vyrovnaně, jako první remízoval na 8. šachovnici s panem Kolkem, což jsem považoval za dobrou remízu. Pak se však dostal do prohrané pozice Petr Kučera v partii s Jirkou Syslem, Petr podle mého názoru hrál úvod partie opět zbytečně rychle, pak už s partií nešlo nic dělat.

Na prvních dvou šachovnicích se partie vyvíjely v náš prospěch, David získal černými s Martinem Tláskalem lepší pozici, kterou uplatnil ve věžové koncovce. Já jsem hrál na druhé šachovnici s Josefem Dirgasem, který rovněž hrál turnaj v Jundrově, kde získal 5,5 bodu. Hráli jsme zavřenou variantu španělské obrany, hráli jsme podle teorie více než 20 tahů, což se mi hodně dlouho nestalo. Po 30. tahu se však soupeř dostal do časové tísně, současně se se mu začala hroutit pozice, proto se vzdal.

Na 3. šachovnici Pepa remízoval s Davidem Hamplem, Pepa byl unavený po turnaji v Jundrově, proto tuto remízu chápu, i když pro nás nebyla příznivá vzhledem k vývoji zápasu.

Na 5. šachovnici se mi místy nelíbila pozice Jury Kubíčka v partii s Radkem Přibylem, místy jeho pozice vypadala docela dobře. Nakonec zvítězil Radek útokem na krále.

Na 6. šachovnici remízoval Jura Hrdina s Pavlem Kubátem, což jsem stejně u Bohuše vnímal jako dobrou remízu.

Rozhodující partie zápasu se hrála na sedmé šachovnici mezi Liborem Divišem bílými a tatou s černými. Libor tatu přetlačil ve věžové koncovce, musím ale uznat, že tata hrál partii dobře, partii pokazil v koncovce, kterou šlo při správné hře zremizovat.

V zápase jsme stejně jako loni podlehli Tetčicím stejně jako loni 3,5:4,5. Je škoda, že jsme prohráli i přesto, že se podařilo současně zvítězit Davidovi i mě. Pokusíme se tuto ztrátu napravit příštích dvou kolech v zápasech s Veselím nad Moravou a se Znojmem.

Lukáš Řehůřek



—————

Zpět