Jednoznačná porážka s Kuřimí

15.02.2015 18:21

V 8. kole krajského přeboru jsme se utkali s vedoucím týmem z Kuřimi. My jsme před tímto utkáním nacházeli ve zvláštní situaci, v případě výhry bychom získali šance na postup, v případě porážky bychom pokračovali v boji o záchranu.

Do utkání jsme nastoupili ve stejné sestavě jako v minulém kole v zápase s Vyškovem. Stejně jako v zápase s Vyškovem došlo v úvodu utkání ke dvěma rychlým remízám, na 1. šachovnici remízoval David s Martinem Tajovským, na 5. šachovnici René s panem Majerem. Od této chvíle však Kuřim držela utkání pevně v rukou. Napřed Ivan Markovič porazil Petra Kučeru, v pozápasové analýze v pivnici U Sama jsme dospěli k závěru, že největší Petrovou chybou byla malá rošáda, po které se dostal pod obrovský útok soupeře, který nešlo zastavit. Místo malé rošády měl Petr udělat rošádu velkou. Poté prohrál Jura Hrdina se Slávkem Sládkem, následně prohrál Pavel Kopkan s Bronislavem Horákem. Pavlova porážka byla zbytečná, v závěrečné koncovce mohl jednoduše udržet remízu. Pak remízoval Pepa Spodný s panem Košatou, čímž se Kuřim dostala do vedení 4,5:1,5 a zajistila si tak vítězství v zápase. V závěru utkání prohrál Jura Kubíček s Dominikem Parákem. Poslední partii jsem dohrával já s Jirkou Majerem. Po zahájení jsem se dostal s Jirkou Majerem do horší až prohrané pozice, kdy jsem měl sice pěšce navíc, můj král však uvízl v centru šachovnice a nemohl dělat rošádu (vinou soupeřova střelce na a3, který to nedovolil). Po sérii výměn se pozice vyrovnala, nabídl jsem Jirkovi remízu, která byla přijata.

Celkově jsme prohráli s Kuřimí jednoznačně 2:6, Kuřim se tímto výsledkem přiblížila k postupu do 2. ligy a my jsme se vrátili do bojů o záchranu.

Lukáš Řehůřek

          

—————

Zpět