Ještě jednou Bzenec

24.01.2011 10:07

 

Článek o našem posledním utkání od Honzy Kalendovského byl čtivý a pěkně napsaný. Chci k němu ale připojit pár svých postřehů.

Patřím k lidem, kteří na sraz přijdou radši o 15 minut dříve, než o minutu později. Na zápasy jezdím tradičně v autě s Jirkou Řehůřkem. Jirka má opačnou zásadu, radši o 15 minut později, než o minutu dříve. A teď se budete divit, vůbec se na něho nezlobím, naopak mu děkuji! Sraz si domlouváme v Komíně u řeky, a já vím, že mám 30 minut času, na krásnou ranní procházku kolem Svratky. Jo Renda Přibyl to má horší, ten stojí u silnice a pozoruje auta.

K tomu, že mi to letos moc nejde: Začátek sezóny nebyl špatný. Pak přišla kontumace, v KP2 v přivyhrané pozici s panem Mikulů, jak tu pozici pěkně zhodnotil pan Košata, mi zazvonil mobil. No a hned v další  přivyhrané pozici nastavená figura s panem Kocábem v KP1. Když jsem si teď udělal rekapitulaci, byl jsem překvapen, že nebýt té nastavené figury a partii dotáhnout k výhře, byl bych na tom docela dobře: 50% při ø ELO soupeřů 1989. Nejhorší na tom je, že v závěrečné pozici s panem Sochnou jsem měl ne malou, jak píše Honza Kalendovský, ale velkou výhodu. Kdybych ji využil, v Bzenci jsme vyhráli. A to mě mrzí.

A ještě jedna zajímavost, můj osud jsou černé figury. V sezóně 2009/2010 jsem měl černé 8x z 11 partií, letos zatím v KP1 ze 5x ze 6 partií.

 

 

            

Diagram 1 – můj předchozí tah byl a3-a4, s tím, že zahraji v dalším tahu Sa3. V tom mi ale zvonící mobil zabránil.

Diagram 2 – zde jsem měl spočítanou variantu s braním na střelce na b2 a v domnění, že už k tomu došlo, jsem zahrál Vd8; známá zbrklost, které se říká přehození tahů.

Diagram 3 – když mi soupeř prostě sprostě dobral jezdce, ihned jsem mu podal ruku a partii vzdal. Perličkou je, že když jsem se doma pochlubil se svou partií Fritzovi, ihned mi ukázal, jak se tato pozice i bez toho jezdce dá zremizovat:1. …Sh4 2.g4… Vd2 3.Jxd2…Dd3 =

Diagram 4 – spočítal jsem výměnou variantu, o které jsem byl přesvědčen, že budu stát lépe.  Nad dalším plánem hry, jsem se chtěl zamyslet až po dokončení výměn. Jenže v této pozici mi soupeř nabídl remiz. Nedávno mi bylo spoluhráči vyčítáno, že jsem vzal remiz bez porady s kapitánem. Proto jsem šel za Lukášem s tím, že mám nabídku remiz, ale myslím si, že stojím o něco lépe. Lukáš, sám maje plno práce se svým soupeřem, se chvíli na pozici díval, a pak řekl „Vezmi ji“.

Moje hloupost byla, že místo abych se pořádně nad pozicí zamyslel, obtěžuji Lukáše. Po dobrání věže stačily jen dva, sami se nabízející tahy a bílý má velké problémy. Hrozí Vxd2, když uhne králem, následuje Vd3, s hrozbou vyzobat pěšce dámského křídla. Když uhne jezdcem, padne pěšec c4.

 

 Jiří Kubíček

—————

Zpět


Diskuse k článku:

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.