Pohár bystrcké radnice 2015 - článek, výsledky turnaje

16.09.2015 14:40

V sobotu 12. září 2015 jsme odehráli již 21. ročník Poháru bystrcké radnice. Turnaj zahájili taťka, starosta městské části Brno-Bystrc JUDr. Tomáš Kratochvíl a rozhodčí turnaje Ondra Zámečník. Jsme velmi potěšeni, že se turnaje zúčastnilo 74 hráčů. Hodně hráčů k nám přijelo poprvé a navíc zdaleka, např. nevidomý šachista Alibek Tokabyev z Kazachstánu, Jan Soural z Prahy, dále vítěz velmistrovského Openu v Pardubicích z roku 1998 IM Milan Žurek z Olomouce...  Vítězem turnaje se stal student VUT Jarda Bureš, přestože zaznamenal 2 porážky s Janem Souralem a Kirilem Burdalevem. Zaujala mě Jardova partie z 2. kola se Standou Messerschmidtem, ve které Standovi zazvonil mobilní telefon a šel si hovor vyřídit do předsálí. Očekával jsem, že partie bude zkontumována, avšak místo kontumace Jarda zastavil soupeři hodiny a počkal, až si Standa vyřídí telefonát a pokračovalo se v partii. 

Na 2. místě se umístil GM Petr Velička (dlouho jsem hledal ve výsledcích turnaje z minulých ročníků, kdy si jej zahrál velmistr, našel jsem GM Vokáče - vítěze turnaje z roku 1998), na 3. místě skočil Jan Soural a 4. místo obsadil Kiril Burdalev. Dále bych chtěl vyzdvihnout 8. místo nevidomého Alibeka Tokabayeva. S Alibekem jsem prohrál, zaujalo mě, že mu nebylo potřeba hlásit provedené tahy, protože si pozci vždy "osahal" a tím zjistil soupeřův tah. Alibek hrál velice rychle, dokonce porazil na čas i zkušeného blicaře Pavla Menčíka. Turnaj se příliš nevydařil Davidu Holemářovi, který měl po vítězstvích v letech 2012 a 2014 si odnést pohár pro vítěze, David skončil na 11. místě.  

Kategorii pro nejlepšího seniora vyhrál jako téměř tradičně Jan Uhmann. 

V kategorii pro nejlepšího Bystrčana jsem zvítězil já (12. místo) před Danem Gajdošem (22. místo), Jirkou Kubíčkem (31. místo), Petrem Alexandrem (32. místo), Pavlem Kopkanem (35. místo), Tomášem Kacálkem (43. místo), taťkou (48. místo) a Jiřím Supem (60. místo). 

Chtěl bych poděkovat Michalu Šípkovi za zapůjčení šachového materiálu a panu Kalendovskému za sepsání článku o našem turnaji Bystrcký rapid 2015.pdf

Po předání cen taťka pozval hráče na příští ročník, který se bude konat 10. září 2016 a Memoriál Oldřich Šípka, který bude na státní svátek 28.9.2015. 

Výsledky turnaje jsou uvedeny v odkaze - Výsledky 21. ročníku 2015

Lukáš Řehůřek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,

—————

Zpět