Poslední kolo KP 1 v Lipovci

12.04.2015 18:31

V zápase posledního kola v Lipovci hrál domácí tým o naději na záchranu v soutěži, my jsme již byli zachráněni, proto jsme dali šanci náhradníkům. Byli jsme rádi, že hrajeme v Lipovci za hezkého počasí na jaře. Utkání se po nás nevyvíjelo příznivě poté, co prohrál Jura Hrdina s Petrem Komprdou (bratrem známější šachisty Pavla Komprdy) a Petr Kučera se dostal do prohrané pozice s Táňou Holušovou. Pak tata přijal nabídku remízy od Pavla Mráze. Požádal jsem Pepu Spodného, aby za této situace odmítl nabídku na smír od Martina Habiny, stejně tak jsem odmítl nabídku na remízu od Jiřího Sekaniny. Pak René remízoval s Tomášem Fojtíkem po trojím opakování pozice.  Petr Kučera nakonec po bojovném výkonu remízoval s Táňou Holušovou. Pepova pozice přešla do vyrovnané věžové koncovky, která byla dána za remis. Petr Alexandr na osmé šachovnice hrál orangutana (b4 v 1. tahu), partie přešla  do vyrovnané střelcové koncovky, která byla dána za remis. Dohrávala se pak má partie a partie Pavla Kopkana. Po odmítnutí remízy jsem měl pocit, že jsem získal aktivnější pozici, poté jsem však přešel do horší koncovky jezdce proti střelci, kterou soupeř pěkně vyhrál. Vzápětí se vzdal i Pavel Kopkan. Celkově jsme prohráli v Lipovci 2,5:5,5. Lipovci nakonec ani výhra v posledním kole nepomohla k záchraně v KP1.    

 S celkovým pátým místem v krajském přeboru jsme spokojeni v porovnání s loňskou sezonou, kdy jsme se zachránili díky skóre. 

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět