Poslední kolo v KP1

04.04.2011 15:32

 

V poslední kole KP1 jsme sehráli vyrovnaný zápas s naším tradičním soupeřem, sympatickým celkem ze Znojma. V tomto utkání nikomu ze soupeřů nešlo o postup, ani o sestup, ale určitý prestižní náboj utkání mělo v tom, že družstvo, které zvítězí, skončí v celkové tabulce před poraženým. Nakonec tím nejtěsnějším rozdílem zvítězili hosté. Příští rok, věřím, že se bude hrát ve Znojmě, se pokusíme výsledek otočit. Díky Luboši Jandovi jsou deklarovány pro příští rok stejné podmínky pro dvoutisícové hráče jako letos, a tak k oslabení družstva by dojít nemělo. Osobně jsem se Znojmem byl rád, že nehraji na osmé desce, jelikož už několik kol před tímto utkáním, někteří hráči říkali, že osmička je naší slabinou, ať tam hraje kdokoli. Jednou si na ní zahrál i trenér. Osmička ani sedmička se Znojmem neprohrála,  dokonce Honza Kalendovský vyhrál poslední partii v zápase, ale i tak z toho byla ta nejtěsnější prohra. Ale vůbec nevadí, sedmé místo je pro nás, jako pro nováčka KP1 velmi solidní. Děkuji všem hráčům, kteří se o to zasloužili, přičemž nelze nevyzvednout perfektní hru a výsledky Davida a Lukáše na prvních dvou šachovnicích.

Zajímavostí posledního kola byla skutečnost, že Bzenec nastoupil kompletní. Někteří hráči ze zadních šachovnic ŠK 64 byly zřejmě stejně překvapeni jako já před pár měsíci, že si v Bzenci zahráli – dokonce na posledních čtyřech deskách zvítězili. Já na Bzenec vzpomínám rád, neboť díky tomu, že mi můj soupeř pan Heindl nabídl v 18. tahu v naprosto vyrovnané a ploché pozici remízu a já ji přijal, viz zmíněná partie: 

[White "Řehůřek, Jiří"]
[Black "Heindl, Karel"]
[Result "1/2-1/2"]
[WhiteElo "1778"]
[BlackElo "1812"]

1. c4 c5 2. Nf3 Nc6 3. g3 g6 4. Bg2 Bg7 5. O-O Nf6 6. Nc3 O-O 7. d3 d6 8. Bd2 e5 9. e4 Nd4 10. Nxd4 cxd4 11. Nd5 Nxd5 12. cxd5 b6 13. f4 Ba6 14. Qe2 f6 15. fxe5 fxe5 16. Rxf8+ Qxf8 17. Bh3 Bc8 18. Bxc8 Rxc8 1/2-1/2

remíza

měl jsem tak čas se projít např. po zámeckém parku v Bzenci a vidět 900 let starou lípu, tedy zasazenou v době Přemyslovců. Večer jsem v restauraci na Anenské přehrával zmíněnou partii a především Honza Kalendovský a Stanislav Staněk mě za tu remízu kritizovali, že prý pan Heindl je asi nejslabší hráč Bzence a okolí, že tam vlastně dělá bufetáře a jen tak někdy si sedne k šachovnici. V dalších kolech KP1 jsem výsledky pana Heindla sledoval, držel mu palce a měl jsem radost, že vyhrál např. s M. Habinou /ELO  2043/ a J. Markem /ELO 2011/.

Za tu remízu s panem Heindlem jsem prostě rád, jelikož v Bzenci jsme klidně mohli i prohrát.

 

Jiří Řehůřek

—————

Zpět


Diskuse k článku:

Datum: 05.04.2011

Vložil: Kalendovský Jan

Titulek: Statistická kouzla

Zdravím všechny Bystrčáky. Svoji reportáž o zápase s TJ Znojmo jsem již příteli Žitnému poslal, třeba se zde časem objeví. Dodatečně mne napadlo (první si toho všiml Gusta Nikodém) jak pro nás byly obě skvělé první desky nepostradatelné. Pokud nastoupili Holemář (6-7) i Lukin 8-9), tak jsem čtyřikrát vyhráli a dvakrát remízovali zápas. Takže kdyby hráli furt - asi bychom byli již ve druhé lize! Na druhé straně - nikdo z nás zbývajících salátů neměl přes 50 procent bodů: Píše 4-11, Přibyl 5,5-11, Kalendovský 5-10, Nikodém 3-6, Kubíček 2,5-10, Hrdina 5-11, Kopkan 1-6, Janda 0,5-1, Jiří Ř. 1,5-4, Skoumal 1-2 a trenér 0-1. A úplně nejzbytečnější pro náš klub jsem byl asi já - kdýž jsem vyhrál (ve 2. kole s mladým Medunou a v posledním kole s mladým Mikulů) - tak jsme oba zápasy prohráli! To je ironie, že paní správcová.

—————