Těsná výhra s Lokomotivou D

13.10.2015 10:46

Do nového ročníku KP 1 jsme vstoupili oslabeni o Davida Holemáře, zato za nás budou nově hostovat Arnošt Zeman a Jirka Sysel, kteří snad budou dělat potřebné body.

V 1. kole jsme se utkali s převážně mládežnickým družstvem Lokomotivou D, které má nejslabší elový průměr sestavy (my máme druhý nejslabší průměr podle ela), avšak jistě mohou překvapit, když se talentovaným mladíkům bude dařit.

My jsme nastoupili v základní sestavě, soupeřům chyběli 3 hráči ze základní sestavy, přičemž Vojtěch Straka brázdí Evropu v šachovém vlaku. 

Krátce po zahájení utkání nabízel Mirek Tůma remízu Jirkovi Syslovi, požádal jsem Jirku, aby pokračoval ve hře. Jako první skončila partie na 8. šachovnici, kde se Jirkovi Kubíčkovi vůbec nepovedla aljechinka a poměrně rychle prohrál s Adamem Effenbergrem.

Stav zápasu vyrovnal René, který sebral kapitánovi hlostů Karlovi Martiškovi pěšce a poté v pohodě dovedl partii do vítězného konce. Pak remizoval po trojí opakované pozici Petr Kučera s Danielem Markem a Danny Gajdoš s Petrem Žitným. Stav zápasu byl v rovnaný 2:2, na zápas mezitím přišlo pár diváků (tata, Tomáš Kacálek, Vendelín Hafrovič a předseda Lokomotivy Jiří Vachek). Pepa Spodný přešel s Jirkou Musel do horší věžové koncovky, kterou prohrál. Krátce nato Arnošt naopak vyhrál věžovou koncovku s Filipem Krajíčkem. 

Za stavu 3:3 se dohrávala partie na 1. šachovnici(hrál jsem s Peterem Zavackým) a na páté šachovnici (Jirka Sysel s Mirkem Tůmou). Věřil jsem , že Jirka Sysel zvítězí ve věžové koncovce a mě pak bude stačit z pozice síly zremízovat partii na 1. šachovnici, kde se hrála dámská koncovka. Jirka nakonec koncovku nevyhrál a o výsledku tedy rozhodovala partie na 1. šachovnic, kde se pozice v rychlém sledu střídala mezi lepší pro mě a remízovou. Po soupeřově chybě v 54. tahu , kdy mohl vynutit remízu, jsem mohl jednoduše zvítězit postupem dámským pěšcem vpřed, avšak nestalo se a hrálo se dál, oba jsme si postavili druhou dámu. Po výměnách dam a jednoho pěšce soupeř zahrál hrubou chybu, po které jsem vynutil výměnu dam a přechod do vyhrané pěšcové koncovky. Soupeř chvíli nevěřil tomu, co se přihodilo, pak se vzdal.

Zvítězili jsme s velkým štěstím 4,5:3,5.

 

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět