Utkání ve Vyškově rozhodly koncovky

01.02.2015 21:48

V 7. kole krajského přeboru jsme jeli do Vyškova na utkání proti domácím MKS (význam zkratky je městské kulturní středisko).  Uvědomil jsem si, že je zvláštní, že na utkání do Vyškova jsme jeli poprvé, v minulých ročnících krajského přeboru jsme hráli s Vyškovem vždy doma.

Krátce po začátku utkání byl stav utkání již 1:1, protože došlo k rychlým remízám na 1. šachovnici mezi Davidem Holemářem a Václavem Pechem a na 3. šachovnici mezi Pepou Spodným a Jiřím Moučkou. Já jsem po zahájení získal bílými lepší pozici s panem Rozumkem, nelíbila se mi pozice Pavla Kopkana. Ostatní pozice byly po zahájení přibližně vyrovnané.

Jura Kubíček nabízel ve vyrovnané pozici remízu své soupeřce Radce Slepánkové, která po poradě s kapitánem nabídku odmítla. Pozice přešla do vyrovnané jezdcové koncovky, ve které však Radka hrála příliš na výhru a zatoulala svého jezdce s cílem získat soupeřovy pěšce daleko od obranných pozic. Toho Jura využil a  uplatnil svého volného pěšce a rázem jsme šli do vedení 2:1. Krátce nato prohrál Pavel Kopkan. Pavlovi se dnešní partie nepovedla, zbytečně obětoval příliš mnoho materiálu a domácí srovnali na 2:2.  

Pak došlo ke dvěma remízám na 4. a 7. šachovnici. V průběhu hry jsem vnímal pozice Petra Kučery i Jury Hrdiny jako vyrovnané, proto jsem byl s remízami spokojený. Stav byl 3:3 a dohrávala se má a Reného partie. 

René hrál s panem Kejíkem, který měl před tímto zápasem 100% bilanci – 6 bodů ze 6 partií. René měl zpočátku o něco horší pozici, partie pak přešla do věžové koncovky, kde Renému stačilo pro naše vítězství v zápase partii zremízovat, což se Renému podařilo. Má partie s panem Rozumkem přešla rovněž do věžové koncovky (jedna věž na každé straně), měl jsem dva pěšce (g + h) navíc. Tuto pozici se mi podařilo vyhrát, i když jsem v koncovce přehlédl pár momentů, při kterých bylo možné zvítězit rychleji. Tato výhra zajistila i těsné vítězství našeho družstva.

Celkově jsme Vyškov porazili těsně 4,5:3,5. Pohled na výsledkovou tabulku je pro nás příjemný, jsme s 13 body na průběžném 4. místě. V příštím kole nás čeká těžký zápas s vedoucí Kuřimí.  

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět