Vrhačský víceboj na Rosničce

01.05.2017 19:24

V pátek 28. dubna 2017 se na Rosničce konal 2. ročník vrhačského víceboje. Soutěž zorganizoval atlet a atletický rozhodčí Jura Kubíček. Původně jsme měli v plánu absolvovat 5 vrhačských disciplín (oštěp, disk, koule, kladivo a břemeno). Vzhledem k nepřízni počasí jsme soutěžili pouze v hodu oštěpem, diskem, a vrhu koulí.

Na startu se nás sešlo 7 (já, taťka, René, Radek Bednařík, Karel Glacner, Arnošt Zeman a Tomáš Kacálek). I když trochu poprchávalo, začali jsme soutěžit. Věřím, že při lepším počasí bychom se sešli ve větším počtu. V každé disciplíně jsme měli šest pokusů.

První disciplínou byl hod oštěpem. U oštěpu jsou platné pouze ty pokusy, při kterých se oštěp zabodne do země přední špicí. Měli jsme s Karlem platný až třetí pokus, proto jsme trénovali hody rezervním oštěpem, abychom získali platný pokus. V oštěpu byl nejlepší Tomáš hodem dlouhým 19,80 m těsně před Radkem (19,58 m). Na posledním místě jsem byl já téměř polovičním hodem oproti Tomášovi (hodil jsem 10,05 m).

Druhou disciplínou byl hod diskem. Jura Kubíček nám chtěl předvést správnost posloupnost korků při otočce s upozorněním, abychom se raději dobře schovali. Jurovi se otočka příliš nepovedla,  disk totiž vyletěl do ochranné sítě místo do výseče. Nejdál hodil Radek Bednařík, poslední byl René.

Třetí disciplínou byl vrh koulí. Tomáš i Arnošt odešli po hodu diskem, ve vrhu koulí nás soutěžilo pouze 5. Ve vrhu byl nejlepší Radek, já jsem se každým pokusem zlepšoval o pár centimetrů, hodil jsem o 17 centimetrů více než René, který byl nejhorší. René si ve všech disciplínách vystačil přibližně se dvěma pokusy, místo zbylých pokusů se šel raději schovat před deštěm. Pan správce areálu Rosnička objevil v Karlovi skrytý talent, pouze jemu vysvětloval, jak se koulí správně vrhá. Koule se při vrhu musí dotýkat tváře.

A jak to vlastně dopadlo celkově? Výsledky jsou uvedeny v níže uvedeném odkaze. Chtěl bych poděkovat Jurovi Kubíčkovi za organizaci akce a všem soutěžícím za účast.

Vrhačský víceboj.xlsx

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět