Výhra s Veselím nad Moravou

08.12.2014 13:11

Narozdíl od předchozích dvou utkání s Jezdci z Jundrova a s Tetčicemi, ve kterých jsme shodně prohráli nejtěsnějším rozdílem 3,5:4,5, se ve 4. kole KP 1 v zápase s Veselím nad Moravou přiklonila štěstěna na naši stranu.

Z pracovních důvodů do zápasu nenastoupil Ville Ketola, velice zdatně jej však nahradil Pavel Kopkan. Hosté z Veselí nad Moravou do zápasu nastoupili v základní sestavě.

Poměrně brzy se na remíze dohodli Petr Kučera s Richard Klennerem a René Přibyl s Jaroslavem Vrtalem. Pozice v ostatních partiích vypadaly o něco lépe pro hosty, protože mě ani Pepovi Spodnému se příliš nepovedlo zahájení.

Moc nám pomohlo vítězství Pavla Kopkana na 8. šachovnici s panem Křížkem. Pavel nastoupil poprvé v krajském přeboru, udělal mi velkou radost, že partii zaslouženě vyhrál po vydařeném výkonu.

Na 7. šachovnici vznikla velice ostrá pozice v partii mezi Jurou Hrdinou a Josefem Navrátilem. Partie skončila vítězně pro hostujícího hráče a stav zápasu byl srovnán na 2:2.

Pepovi Spodnému se partie bílými s Petrem Trávníčkem nepovedla, dostal se do horší pozice, ve které musel obětovat kvalitu a partii poměrně rychle prohrál, což se mu hodně dlouho nestalo.

Pro výsledek zápasu bylo pravděpodobně rozhodující, že se mi podařilo otočit partii s Petrem Vičarem.
Soupeř mě v partii přehrál, do 30. tahu hrál velice dobře a stál zaslouženě na výhru. V 31. tahu soupeři nestačilo, že má o kvalitu a pěšce více a vzal si druhého pěšce, čímž jsem získal protihru v podobě matových hrozeb, které soupeř pokryl jen za cenu toho, že mi umožnil partii zremízovat věčným šachem. Rozhodl jsem se zariskovat a hrát partii na výhru, což se mi nakonec s velkým štěstím podařilo díky soupeřově hrubé chybě v 35. tahu, po níž jednotahově ztratil věž a okamžitě se vzdal. Porážka byla pro soupeře krutá, navíc mu jeho spoluhráči postupně chodili po partii vyčinit.

Krátce poté David zvítězil v partii s Petrem Symerským, čímž jsme se dostali do vedení 4:3. Za tohoto stavu se odehrávala věžová koncovka v poslední partii mezi Jurou Kubíčkem a Petrem Bílkem. Jurovi stačilo udržet remízu k tomu, aby nám zajistil vítězství v zápase, zato Petr Bílek musel hrát na výhru k zápasové remíze 4:4. Jurovi se po napínavém průběhu partii zremízovat, čímž jsme
porazili Veselí nad Moravou s velkým štěstím 4,5:3,5 a oplatili jim tak porážku z loňského ročníku krajského pořeboru.

Se 6 body ze 4 zápasů jsme se posunuli na 6. místo tabulky, bylo by skvělé, kdybychom se  udrželi v klidném středu tabulky.

Lukáš Řehůřek



—————

Zpět