4. kolo KP 1 s Hodonínem

10.12.2017 16:30

Před utkáním s Hodonínem jsme s taťkou a Standou Staňkem zajeli na 25. ročník rapid turnaje "O losinského kapra". V Jeseníkách je již nasněženo, byl jsem se podívat na sjezdovku v Koutech. Turnaje se zúčastnilo 97 hráčů, zvítězil Vladimír Sergeev před Vojtou Zwardoněm, Tomášem Krausem a Vojtou Plátem. Mě se v turnaji příliš nedařilo, uhrál jsem 5 bodů a skončil na 30. místě, Standa s 5,5 body se umístil na 27. místě, taťka s 3 body na 84. místě.

Konečné pořadí

Po sobotním rapid jsme v neděli hráli 4.kolo KP 1 s Hodonínem doma. V zápase jsme se rychle ujali vedení, protože soupeř Dana Gajdoše Roman Pešák velice brzy ztratil figuru a později i partii. Ani si nepamatuji, kdy jsme naposledy v KP 1 ujali na začátku zápasu vedení. Poté Pepa Spodný remízoval v teoretické partii s Vladimírem Misurinem. Pak Jura Hrdina porazil Tomáše Vlčka, Jura Hrdina po celou partii převahu, na závěr Jura chytil soupeři dámu. Premiéru za nás měl v KP 1 Michal Kalod, který hrál na 8. šachovnici s Bronislavem Lingem. Michal mě příjemně překvapil, že rychle vyhrál, i když zahájení (velice nestandardní, kdy převíjel své jezdce ze strany na stranu) se mi nelíbilo, pak ale dal soupeři mat již v 21.tahu. 

Pak začali hostě postupně snižovat, až úplně srovnali na 3,5:3,5. Nejprve prohrál Standa Staněk, kterého přehrál jeden z nejsilnějších hráčů soupeře Petr Trávníček. Potom prohrál Pavel Kopkan s Filipem Taptičem. Pavel nevyužil možnosti v zahájení, kdy mohl snadno zvítězit. Poté ve vyrovnané pozici úplně nesmyslně v jeho stylu obětoval kvalitu za pseudoaktivitu, která vedla ke zbytečné prohře. Pavel tímto způsobem prohrál mnoho partií, pořád mu opakuji, ať nedělá ukvapené oběti, ale je to marné. Dále prohrál René s Martinem Kladňákem.

Stejně jako v minulém kole s Lokomotivou Brno rozhodovala o výsledku zápasu moje partie. V minulém kolem se mi nepodařilo udolat Jarouška Veselého, tentokrát se mi podařilo zvítězit nad Michalem Provazníkem. Partie byla po celou dobu v rovnováze, až před 40. tahem se mi podařilo získat výhodu a partii vyhrát.

Celkově jsme zvítězili 4,5:3,5.

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět