9. kolo KP 2 s Univerzitou C

26.02.2017 22:45

Sestavu pro 9. kolo s Univerzitou bylo docela složité sestavit. Zpočátku se omluvil Standa Messerschmidt, že nenastoupí, čímž by odehrál za nás pouze jeden zápas v sezoně, nakonec však Standa nastoupil. V neděli ráno mi volal Jura Hrdina, že musí do nemocnice, měl jsem sice domluveného jak náhradníka Michala Kaloda, kterému jsem se však nemohl dovolat. Nakonec Michal dorazil těsně před začátkem zápasu, tak jsme nastoupili v 8 hráčích. Byl jsem překvapen, že za soupeře nastoupil Jan Uhmann senior, mylně jsem se domníval, že budu hrát s Honzíkem Uhmannem, který má podobné elo jako jeho táta, Honzík proti nám totiž nastoupil v minulé sezoně za Univerzitu A v KP 1.

Výsledek utkání posledního kola již neměl vliv na naše umístění. Přesto byl zápas velice bojovný. 

Jako první skončila partie na 8. šachovnici, kde Tomáš Kacálek remízoval s panem Pechanem, Tomáš měl v konečné pozici o pěšce méně. Vzápětí jsme šli do vedení, když zvítězil Petr Alexandr na 7. šachovnici. Náš jediný host v sestavě Standa Messerchmidt sice ztratil v zahájední pěšce, vsadil všechno na útok, obětoval druhého pěšce a zvítězil po pěkné kombinaci. V této sezoně se vůbec nedařilo Jurovi Kubíčkovi, dnes měl s kapitánem domácích panem Absolínem dobrou pozici, odmítl nabídku na remízu, partii prohrál v pěšcové koncovce. Pak vyhrál Pavel Kopkan s panem Rokosem, průběh partie byl v tradičním Pavlově stylu, kdy bylo těžé dopočítat aktuální stav materiálu na šachovnici, po mnoha výměnách Pavel získal v koncovce pěšce navíc, kterého uplatnil k výhře.

Vítězství našeho družstva v zápase jsem potvrdil výhrou s panem Uhmannem. Partie byla bojovná, po zahájení jsem získal lepší hru, pak kvalitu, kterou nebylo lehké uplatnit, po mých nepřesnostech se pozice téměř vyrovnala. Pak našetěstí začal pan Uhmann hrát i bez kvality na výhru, jak mi po partii sdělil, v důsledku špatného vývoje zápasu pro domácí. V koncovce jsem ve vhodný moment kvalitu vrátil a výsledná věžová koncovka již byla za mne hladce vyhraná.

Pak remízoval Michal Kalod s panem Zerdaloglu, pan Zerdaloglu v jeden moment nabídl remízu, mnozí z nás včetně mě viděli za Michala Kaloda „vítěznou“ kombinaci, která však nebyla vítězná , ale prohrávající, protože kombinace měla díru. Michal si toho naštěstí všiml a raději remízu přijal. Za stavu 5:2 pro nás se dohrávala partie mezi Liborem Divišem a panem Šebkem. Libor měl lepší pozici, nevynuceně však ztratil figuru a partii vzdal.

Porazili jsme Univerzitu 5:3 a potvrdili 2. místo v tabulce.

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět