Básničky

30.07.2020 16:25

V souvislosti s úmrtím Dr. Píšeho, ze kterého jsme s taťkou smutní, zvřejňujeme úplné znění šachových elegií, které napsal můj taťka, a navíc ještě jednu taťkovu básničku. 

Lukáš Řehůřek                      

                                                 

 Š A C H O V É  E L E G I E                                       ŽÍT  S TEBOU JE  CORRIDA

Neveselé, nevlídné                                                               Žít s tebou je corrida

jsou mé pozice v šachu,                                           jak se někdy povídá

velmi často dospějí                                                  bez tebe však být a žít

k úplnému krachu.                                                   neumím si představit

 

Jeden pěšec vzdálený je,                                          Nejsem žádný matador

druhý zase blízký,                                                    torero či pikador

ať se na to díváš z boku                                           žijem spolu dvacet let

nebo třeba z výšky.                                                  tak  co si budem vyprávět

 

Francouzská i anglická,                                           Když zamáváš muletou 

skandinávská, sicilská,                                            myšlenky se popletou

orangutan, Caro-kann.                                             není mi moc do tance

Jak se v tom jen vyznat mám.                                  jsem býk v aréně bez šance

 

Hraje se též Benoni,                                                Už mi nejde o prachy

kdo to zná je na koni,                                              mám víc času na šachy

nevidím i bláznův mat,                                            vždyť žít s tebou je corrida

Jak mám potom vyhrávat                                         jak se někdy  povídá

 

Již se nikdy nedostanu

do šachové výše,

kdybych aspoň někdy to hrál

jako doktor Píše.

 

Šach, to není  promenáda

bývá  krutý, bývá zlý

šachy nejsou promenáda

to si nemysli.

 

—————

Zpět