Pohár bystrcké radnice 2017 - výsledky

28.10.2017 22:15

23. ročník Poháru bystrcké radnice se vzhledem k rekonstrukci Společenského centra, která se protáhla, konal netradičně v restauraci „Pod lípou“ (dříve U Šťávů). Nevýhodou této změny bylo, že se jsme si museli zajistit sami tiskárnu a zaměstnanec Společenského centra musel přenést ozvučení a pohár, výhodou bylo, že si mohli účastníci dát v restauraci oběd (byl možný výběr z 3 menu).

Před turnajem jsme měli problém se sehnáním rozhodčího, zjistili jsme pozdě, že v termínu našeho turnaje probíhají mládežnické přebory Moravy i Čech, kam odjela naprostá většina brněnských rozhodčích. Nakonec se nám podařilo sehnat Pepu Kratochvíla – rozhodčího 2. třídy, Pepa turnaj v pohodě zvládl.

Turnaje se zúčastnilo 49 hráčů, což byl optimální počet vzhledem k velikosti hracího sálu. Turnaj proběhl v pohodové atmosféře, o kterou se postaral zejména Petr Skácelík vtipně glosovanými partiemi, kterými samozřejmě rušil hráče u sousedních šachovnic (nejvíce jsem si glos užil, když jsem hrál proti Petrovi a když hrál Petr se Standou Staňkem, kde mě zaujalo, že Standovi vyměnil oba jezdce a ponechal Standovi nezvyklou dvojici střelců).

O první místo v turnaji bojovali mezinárodní mistři Vojta Zwardoň a Jarda Bureš. Nakonec vyhrál Vojta se 7,5 body, Jarda získal o půl bodu méně.

Na 3. místě jsem se nakonec probojoval já se 6,5 body díky výhře s Dr. Píše v posledním kole. Těsně jsem tak předstihl Reného Přibyla, kterému se turnaj velice vydařil a s 6 body obsadil 4. místo před „komentátorem“ Petrem Skácelíkem a dalším hráčem Bystrce Danem Gajdošem.

Pro náš oddíl to byl mimořádně úspěšný turnaj, nepamatuji, že bychom měli v první šestici tři hráče našeho oddílu. Z dalších našich hráčů Jura Kubíček skončil na 12. místě, Pavel Kopkan na 15. místě, Tomáš Kacálek na 19. místě, Petr Alexandr na 28. místě, můj taťka na 31. místě, Luboš Janda na 34. místě a náš nejaktivnější a nejzcestovalejší hráč Karel Glacner na 41. místě.

Výsledky turnaje

 

24. ročník turnaje se bude konat v září 2018 tradičně ve Společenském centru.

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět