Zemřel Jiří Kubíček

15.12.2020 12:40

Je mi velice líto, že dne 8. 12. 2020 zemřel náš dlouholetý člen Jura Kubíček. Jura byl velice spolehlivý hráč, proto jsem ho na konci minulé sezony KP2 požádal, jestli by dělal kapitána našeho družstva v KP2. Byl jsem si jistý, že Jura by byl skvělý kapitán. Jura však tuto moji prosbu odmítl s tím, že má zdravotní problémy, o kterých jsem do té doby nevěděl.

Pak jsem ještě Juru potkal na pohřbu pana Dr. Píšeho v červenci 2020 a 12. září 2020 se Jura účastnil našeho tradičního turnaje Pohár bystrcké radnice, kde Jura uhrál 4,5 bodu a skončil na 32. místě. Jura byl již členem klubu ŠK Kuřim, kam letos v létě Jura přestoupil, protože si chtěl zahrát KP2. Vím, že Jura se kamarádil s panem Jiřím Majerem z Kuřimi, se kterým chodili na pěší túry.

Jura byl jedním z iniciátorů vzniku webu našeho klubu. Vzpomínám si, jak jsme přibližně před deseti lety byli s Jurou a Gustavem Nikodémem, u Petra Žitného v Rebešovicích a vymýšleli jsme obsah webu. Vzpomínám si, že tehdy byla venku velká sněhová kalamita, přesto jsem nechtěl termín zrušit, když jsme se všichni na termínu domluvili.

Na Juru budu vzpomínat v souvislosti s atletikou, kde se věnoval rozhodcovské činnosti a pravidlům atletiky. Jednou jsme s taťkou viděli Juru při rozhodování ve sportovní hale Vodova, kde Jura rozhodoval skok do výšky. Tehdy nás s taťkou zaujal zejména okamžik, kdy rozbíhající se skokan tmavé pleti odstrčil Juru, protože mu překážel v rozběhu. Jura nás s taťkou vícekrát zval na Hustopečskou laťku, kde Jura byl rozhodčím, ale nikdy nám s taťkou termín závodů nevyšel, většinou jsme v té době byli na horách.

Jura byl organiztorem několika vrhačských vícebojů na atletickém stadionu Rosnička. Víceboj zahrnoval 5 disciplín (hod oštěpem, diskem, kladivem s břemenem a vrh koulí). Zúčastnil jsem se pouze posledního víceboje, který se konal v dubnu 2017. Měl jsem zájem víceboj zopakovat v roce 2018 a 2019, ale Jura tvrdil, že pronájem stadionu na Rosničce již nelze zajistit.

Přikládám odkaz na článek o Jurovi, který napsal pan Kalendovský. Panu Kalendovskému bych chtěl poděkovat za sepsání článku.

Za Jiřím Kubíčkem.pdf

 

Lukáš Řehůřek

 

—————

Zpět