8. kolo KP 2 - TJ Znojmo B - doplněna zpráva pana Kalendovského

11.02.2020 11:05

V 8. kole jsme jeli do Znojma, kam jezdíme rádi.

Utkání začalo rychlou a pro mě očekávanou remízou mezi pány Kalendovským a Petlákem.

Poté následovaly remízy na 5. a 7. šachovnici mezi Pavlem Menčíkem s Ladislavem Endlem a Jarou Pelikánem s Petrem Halbrštátem, kde jsme sice měli černé figury, ale papírově silnější hráče.

Poté jsme se dostali do vedení po výhře Jury Hrdiny  s Ladislavem Doležalem.

Jenže domácí vyrovnali po mé hrubé chybě v partii s Josefem Růžičkou. Hráli jsme zajímavou a náročnou partii. Soupeř obětoval figuru za dva pěšce a aktivní hru, partie byla v přibližné rovnováze, kterou jsem však pokazil jedním tahem, po kterém jsem ztrácel figuru za pěšce. Soupeř byl překvapen, že se vzdávám, pravděpodobně jsem se vzdal příliš brzy, mohl jsem zkusit bojovat o remízu v koncovce.

Stav zápasu byl srovnán, jenže na zbývajících třech šachovnicích to pro nás nevypadalo příliš dobře, taťka stál v koncovce o něco hůře, nakonec však v dámské koncovce zvítězil s velkým štěstím a s přispěním soupeře dal mat.

Zbývající dvě partie vyhráli domácí a otočili tak vítězství na svou stranu. Na druhé šachovnici hrál zkušený Libor Dvořák volžský gambit, celkem jednoduše a jednoznačně přehrál Lukáše Sikoru. Uznávám, že je to náročné zahájení, které musí bílý dobře znát, černému se hraje pozice jednodušeji.

Zklamáním byl výkon Michala Kaloda, který neustále odbíhá od partie a nedá si vymluvit, že tah a4 v prvním, nebo druhém tahu, je slabý tah. Soupeř Bohumil Pop, který měl nižší elo, získal v zahájení dva pěšce a Michala přehrál, Michal začal bojovat, až byla partie ztracena, to však nemělo vliv na výsledek partie. Naproti tomu pan Pop poprvé vstal od partie až těsně před matem na Michalova krále.

Na zpáteční cestě jsme se stavili ve vinném sklepě u Slávka v Miroslavi, kde proběhla tradiční degustace několika druhů vína, z čehož jsem však jako řidič nic neměl. Abych z toho něco měl, koupil jsem si rýnský ryzlink domů. Po cestě do Brna šel pan Kalendovský zapít víno pivem a analyzovat partie s dalšími hráči, kteří hráli KP2, do restaurace Bogota, která se nachází blízko 5. nástupiště.

Podrobnou reportáže ze zápasu sepsal pan Kalendovský - viz příloha.

Znojmo B - Bystrc.pdf

Lukáš Řehůřek

 

—————

Zpět