Pardubice 2011

02.08.2011 10:57

Letos jsem hrál Czech Open v Pardubicích již popatnácté. Pardubice se mi líbí, jezdím sem rád a prakticky žádný jiný turnaj v roce nehraji. Snad poprvé z těch mých patnácti účastí nevyšlo počasí, o to více se bojovalo ve všech šachových turnajích. Nebyly snad žádné krátké remízy, já jsem např.  3x remizoval  po  více než 55 tazích a pouze v 8. a 9. kole moje remízy skončily po 28 resp. 23 tazích. Na tyto, na Pardubice krátké remízy, které na závěr uvedu, měl trochu vliv příjezd brněnských „novinářů“  Františka Vykydala, Gustava Nikodéma a Lukáše, kteří v poslední den turnaje sehráli celkem úspěšně turnaj novinářů. Michal Vávra z Moravské Slávie, jeden ze sponzorů Czech Openu si zahrál VIP turnaj. Hrál jsem D turnaj, což je turnaj pro hráče do ELO 2000, jsou ale vyjímky, třeba jeden z mých soupeřů – Anatolij z Nižného Novgorodu měl ELO 2150. Byl to velmi rozšafný pán ve vyšším věku s kovbojským kloboukem na hlavě, který mě porazil po 65 tazích a na mou nabídku remízy asi v polovině partie odpověděl ničevo ničja. Turnaje v Pardubicích jsou čím dál více mezinárodní, o čemž svědčí i fakt, že jsem hrál jen s jedním českým šachistou. Tři moji soupeři byli z Ruska, dva z Německa a po jednom z Ukrajiny, Lotyšska a Holandska. Samozřejmě jako vždycky v Pardubicích jsem ztratil pár ELO bodů, letos to bylo 6 ELO bodů, přičemž největší vliv na této ztrátě měla prohra se 14letým Tonim z Chemnitzu, dříve Karl Marx Stadt, jenž měl ELO 1483, čímž jsem ztratil touto partií 22 ELO bodů. Celkem jsem uhrál 4 body z devíti partií a skončil 143. z 212.

Všechny turnaje se hrály v hokejové aréně. Vedle arény nechali pořadatelé postavit velký stan s občerstvením, se stolními fotbálky a také zde Petr Pisk s přehledem komentoval některé právě odehrané partie velmistrů. Při komentování suverénně přecházel z češtiny do angličtiny. Nevyšel mu pouze avizovaný rozhovor s celkovým vítězem Dmitryem Kononenkem, který se mu nějak ztratil. U stolního fotbálku bylo hodně vidět mladé brněnské šachisty, kteří jej hrají velice dobře – Karel Svoboda, bratři Kratochvílové a zejména Eda Meduna. Když jsem se Edy zeptal, jestli v Pardubicích hrál více hodin šachy nebo fotbálek, tak odpověděl, že fotbálek. Já jsem si asi čtyřikrát zabruslil z kolejí kolem Labe po cyklostezce až pod Kunětickou horu. Bruslí se tu mnohem lépe než v Brně, cyklostezka je širší a méně frekventovaná a Labe se siluetou hradu krásnější než Svratka. V pátek jsem po partii navštívil s Lukášem koncert Tomáše Kluse a Chinaski na Kunětické hoře. Ikdyž jsme zmokli, tak určitě nelitujeme.

Za rok chci do Pardubic přijet pošestnácté.

 

 

 

Potapova Tatiana 1850  RUS       Řehůřek Jiří   1786                              8.kolo  29/7 2011   

Jf3 c5, g3 Jc6, Sg2 e5, d3 d5, 0-0 h6, c3 Jf6, Dc2 Se6, Jbd2 Dd7, Ve1 Se7, e4 Dc7, b3 Vc8, Sb2 0-0, d4 cxd4, cxd4 dxe4, Jxe4 Jxe4, Dxe4 f5, De2 e4, Je5 Jxe5, dxe5 Db6, Kh1 Sc5, f4 Se7,Vad1 Vfd8, Sc1 Dc7, Se3 b6, Sh3 Vxd1, Vxd1 Dc2, Sf1 Dxe2, Sxe2 Vc2    remis

 

Řehůřek Jiří   1786                          Bouwmans Erik    1851    NED         9. kolo  30/7 2011

c4 e5, Jc3 f5, d4 e4, f3 Jf6, Sg5 Se7, Sxf6 Sxf6, fxe4 fxe4, Jxe4 0-0, Jxf6 Dxf6, Jf3 d6, Dd2 Jc6, 0-0-0 a5, Dg5 Df5, a3 Ve8, Dxf5 Sxf5, d5 Je5, Jxe5 Vxe5, e4 Sxe4, Vg1 Sg6, Sd3 Sxd3, Vxd3 Vae8, Vgd1 a4, Kc2 Ve2+        remis

 

Jiří Řehůřek  

—————

Zpět


Diskusní téma: Pardubice 2011

Datum: 07.08.2011

Vložil: Jirka Kubíček

Titulek: Malá oprava

Jiří, tvůj soupeř sice získal 22 ELO bodů, díky svému mládí má koeficient rozvoje 25, jenže ty, díky svému mužnému věku máš koeficient rozvoje 15, takže jsi ztratil jen 13 bodů. Škoda že nejsi velmistr, ti mají koeficient rozvoje jen 10 bodů, ztráta by byla ještě menší.

—————