Pohár bystrcké radnice 2022

11.09.2022 18:59

Opět utekl rok jako voda a v sobotu 10. 9. 2022 se konal 28. ročník Poháru bystrcké radnice. Tento ročník byl pro mě nový v tom, že jsem od tohoto ročníku převzal od taťky funkci ředitele turnaje.

Vzhledem k tomu, že ve stejný den současně probíhalo Mistrovství České republiky družstev v bleskovém šachu v Turnově, kam odjelo několik brněnských šachistů, a k tomu jsem dostal několik omluvenek, například od znojemských šachistů, kteří nedorazili na turnaj kvůli vinobraní, myslel jsem si, že účast na turnaji nebude vysoká. 

Proto jsem byl překvapen, že si turnaj přišlo zahrát 84 hráčů, což je nejvyšší účast od roku 2005, mám z toho velkou radost že v minulém i tomto ročníku má počet účastníků turnaje vzrůstající tendenci. 

Turnaj samotný proběhl celkem hladce podle časového plánu díky rozhodčímu panu Hurtovi. 

Vítězem turnaje se stal Oskar Hájek z ŠK Podlužan Prušánky se ziskem neuvěřitelných 8,5 bodů z 9 partií, na druhém místě se umístil Neklan Vyskočil z Durasu Brno (7,5 bodů) a na třetím místě skončil Vít Bureš z Moravské Slavie Brno se 7 body z 9.

Dále se umístili na 4. místě David Brychta (Gordic Jihlava), na 5. místě Ladislav Urbanec, na 6. místě Vladislav Sládek (Merta Slavkov u Brna), na 7. místě Stanislav Páral (Orel Ořechov) a na 8. místě skončil Ivan Markovič (ŠK Hustopeče), všichni měli 6,5 bodů.

Z hráčů Bystrce Oilers jsem se umístil nejlépe já na 11. místě, René Přibyl na 30. místě, Richard Ott na 40. místě, taťka na 41. místě a Karel Glacner na 76. místě

Konečné pořadí

Fotogalerie

Příští, již 29. ročník turnaje, se bude konat 9. září 2023. 

Lukáš Řehůřek 

 

P. S. vtipná historka na závěr

Stejně jako v minulých letech jsem den před turnajem zašel pro šachový materiál na Bytové družstvo Průkopník. Paní vrátná (odhaduji, že v důchodovém věku) mne zaskočila otázkou, jestli mám vnoučata. Odpověděl jsem, že nemám vnoučata a zeptal jsem se paní vrátné, proč ji to zajímá. Paní vrátná se mne snažila uklidnit, že si z toho nemám nic dělat, že nemám vnoučata, protože ona taky nemá vnoučata, její děti totiž žijí v zahraničí. Důvodem otázky paní vrátné byla židle na kolečkách, která je v hodně špatném stavu. Dříve byla židle na vrátnici, paní vrátná židli vyřadila a předsevzala si, že by byla škoda židli vyhodit, podle jejího názoru je lepší věnovat židli někomu, kdo má vnoučata, aby na židli mohla vnoučata jezdit. Doufám, že paní vrátná bude v hledání úspěšná. 

—————

Zpět