Turnaj u Šťávů 11.3.2011

12.03.2011 18:11

Minule jsem napsal, že to byl vzorový turnaj a myslel si, že v tom duchu budeme pokračovat dál. Omyl, vše se vrátilo do starých kolejí, přišel jsem v 18,45 a sál už je plný šachistů. Hned v závěsu za mnou přišel René s Tomášem, čímž se zvýšil počet přítomných na jedenáct a bylo jasné, že končit budeme dost pozdě. Přesto ještě v 19,15 se nehrálo, a někteří chtěli ještě čekat na Tondu. Nakonec Lukáš zahájil turnaj i bez Tondy, který ale záhy přišel a ještě první kolo stihl odehrát. Zde mám otázku do diskuze: Považovat za domluvený začátek 19,00 hod., nebo vyčkávat zda ještě někdo nepřijde? Můj názor je považovat 19,00 za začátek turnaje. Jsem zvědav na váš názor!

Po delší době zavítal ke Šťávům Lukáš a přesvědčivě zvítězil. Jediný půlbod ztratil se svým taťkou. Jirko, jak to že jsi získal tak málo bodů, když s nejsilnějším hráčem dokážeš remizovat?

Když jsme se s Gustavem nočním autobusem vraceli do svých bydlišť, a Gustu čekala ještě tříkilometrová procházka z Holásek do Chrlic, tak přišla řeč také na Arnošta Zemana. Hraje opravdu dobře, rychle a s přehledem, alespoň z mého pohledu. On měl na hodinách téměř šest minut, já s bídou dvě a k tomu prohranou pozici. A to jsem si dost dlouho myslel, že stojím docela dobře. Jezdí nás do Brna porážet a my o něm skoro nic nevíme, to bych rád napravil: V dubnu bude mít 54 let, oddíl Štefanydes Polička, ELO 1995, FIDE ELO 1965. Arnošte, pokud čteš naše stránky, tak mi dovol otázku: To se ti tolik líbí naše Bystrcké turnaje, že na ně přijedeš až z Poličky?

A to je vše, jen by mě ještě zajímalo, kde byl Honza K., který sliboval (nebo vyhrožoval?), že nás přijede „zkontrolovat“.

  

Los Příjmení Jméno 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Body Poř.
1 Kandalec Štefan   0 0 0 0 0 0 = 0 0 0 1 1,5 11
2 Kubíček Jiří 1   = 1 0 1 0 1 1 0 1 1 7,5 4-5
3 Janota Jiří 1 =   1 0 1 0 = 0 = 1 1 6,5 6
4 Bednařík Radek 1 0 0   0 = 0 1 0 = 1 1 5 7
5 Zeman Arnošt 1 1 1 1   1 0 1 = 1 1 1 9,5 2
6 Kacálek Tomáš 1 0 0 = 0   0 1 0 0 0 1 3,5 8-9
7 Řehůřek Lukáš 1 1 1 1 1 1   = 1 1 1 1 10,5 1
8 Řehůřek Jiří = 0 = 0 0 0 =   0 0 1 1 3,5 8-9
9 Přibyl René 1 0 1 1 = 1 0 1   = 1 1 8 3
10 Nikodém Gustav 1 1 = = 0 1 0 1 =   1 1 7,5 4-5
11 Fráňa Antonín 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0   1 3 10
12 Kejduš Radomír 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0   0 12

 

Jiří Kubíček

—————

Zpět


Diskusní téma: Turnaj u Šťávů 11.3.2011

Datum: 14.03.2011

Vložil: Jiří Řehůřek

Titulek: Turnaj u Šťávů

Reaguji na otázku položenou Jiřím Kubíčkem.Remíza s Lukášem byla náhoda, podařilo se mi před králem postavit jakous takous barikádu,která se asi špatně dobývala a když mi Lukáš nabídl rěmízu, tak to se odmítnout nedá.Rozhodně nebylo nic dopředu domluveno,partie se hrála ve 3.kole a vůbec nebylo jasné,že ta remíza třeba nebude Lukášovi chybět k vítězství v turnaji.Já jsem po té remíze hrál ještě pomaleji a hůře,jako by mě ta remíza uspokojila a tomu také odpovídá můj výsledek v turnaji. A to jsem ještě měl velké štěstí v partii s Tondou,kterému jsem dal zadarmo ve vyrovnané pozici dámu. V dalším tahu jsem mu ještě dal z naštvanosti na sebe vidle na krále a věž a Tonda ujel věží.... V některých dalších partiích se zas štěstěna ke mně obrátila zády.
Co se týká začátku turnaje,tak jsem pro,aby se začínalo vždy přesně v 19 hod.,přispěje to k regulérnosti turnaje.
Ještě se chci zmínit o tom,že jsme se Štefanem přivezli ke Šťávovi na podium uzamykatelnou skříňku a do ní dali 3 šachové soupravy a hodiny. Byli by dobré, kdyby ještě někdo tam šachovou soupravu /hodin máme dost/,kterou si samozřejmě může vzít kdykoli zpátky. Jde o to,aby nemusel nikdo nic nosit a všichni si zahráli.

—————

Datum: 13.03.2011

Vložil: Kalendovský Jan

Titulek: Turnaj u Šťávů

Díky Juro Kubíčku, že jsi mi umožnil zde diskutovat. Problém s tabulkou jsem vyřešil tím, že jsem dal pokyn počítači, aby zmenšil zobrazovaný text. Ale zato na něj hůř vidím. Proč jsem vás nezkontroloval u Šťávů? Je to z Bohunic dálka, bylo večer už tma a zima, měl jsem jiné a pro mne zábavnější věci na pořadu (na př. opisování partií z přeboru ČSSR žen v Náchodě 1961 - to je opravdu síla!) a v podstatě chodím na jinak skvělé desetiminutovky u Šťávů a) jenom v létě slavit svoje narozeniny (srpnové mám společné na př. s Botvinnikem, Kaválkem, dr. Florianem, resp. 20.8. s mistryní světa Ruděnkovou a Vladimírem Ševčíkem - chystejte dary), b) pokud někdo slaví svoje výročí (Jura Řehůřek, Jura Kubíček, René Přibyl, Vladimír Hruška a jiní co mne pozvou) nebo narození dcery (Luboš Janda) a při takových významných akcích, kde se dává přednost konzumaci před vlastní hrou. Však mne znáte. Dnes Vás dám do novin - výsledek se objevil promptně. A Juru Skokana prosím, aby si urychleně připravil vlastní heslo do Slovníku brněnských šachistů, který letos vydá Ivoš Moll a zasponzoruje Vlastík Chládek - ovšem bude v kapitole Brněnské postavičky a kuriozity vedle pana Makeše, jak jsem mu slíbil. Vy ostatní se také připravte - od nakladatele obdržíte již brzy závaznou přihlášku k odběru!
Váš s(e)pisovatel JéKá

—————