Turnaj v Ořechově

21.06.2020 18:20

Po delší pauze, kdy bylo možné hrát pouze turnaje online, jsme vyrazili na náš oblíbený turnaj do Ořechova. 

Vyrazili jsme na turnaj s taťkou, Reném a Tomášem Kacálkem, po cestě jsme nabrali neplánovaně dalšího našeho člena, Karla Glacnera. Když jsem cestou cca 4 kilometry před Ořechovem uviděl na silnici chodce, který šel po nesprávné straně vozovky, zbystřil jsem a byl jsem si téměř jist, že to bude šachista. Ano, byl to Karel. Karel si vyhledal autobusové spojení, které však skončilo ve Střelicíh (nebo Neboividech) a od řidiče se dozvěděl, že autobus pojede do Ořechova až o půl druhé a tak se Karel rozhodl, že dorazí do Ořechova pěšky. Karla jsme zachránili před deštěm, který se spustil před začátkem turnaje a provázel nás po celou dobu turnaje. 

Poté, co jsme přijeli do restaurace U Fasurů a pozdravili se s tradičními účastníky, jsem si všimnul rozdílu oproti předchozím ročníkům, který spočíval v tom, že Jura Prokop nemazal jednohubky. Zeptal jsem se, co se stalo, Jura nás s odkazem na koronavirus informoval, že letos proběhne občerstvení formou samoobsluhy, každý si musel nabrat na párátko jednohubku a salám a/nebo sýr.

Oceňuji vysoce organizátory turnaje Standu Messerschmidta a Pavla Kubáta, že pro každý ročník turnaje zajistí díky štědrým sponzorům výborné ceny a po každém kole losují tombolu. Poté, co jsem loni s pouhým jedním lístkem do tomboly vyhrál jednu z hlavních cen kilovou šunku, a předloni jsem vyhrál víno, jsem si to leto pojistil a přikoupil jsem si další 3 lístky do tomboly, avšak neyhrál jsem vůbec nic, nevyhrál ani taťka, zato René  byl vylosován hned dvakrát a Tomáš Kacálek jednou, byl vylosován i "stopař" Karel, který vyhranou cenu obratem prodal se slevou organizátorovi Standovi Messerschmidtovi. 

Po jednom z kol tomboly, kdy byl vyosován René, jsem pozval účastníky na Pohár bystrcké radnice, který se bude hrát 12. září 2020. V Propozicích turnaje v Ořechově je citován René, že turnaj v Ořechově je druhý nejlepší turnaj, který hrál, po turnaji v Bystrci.

Turnaj samotný proběhl bez větších překvapení, pozici nasazené jedničky potvrdil Jarda Bureš, na druhém místě skončil Víťa Bureš (pozor, nejsou v příbuzenském vztahu). Na třetím místě jsem se umístil já, s čímž jsem byl spokojen.

Prohrál jsem pouze s Jardou Burešem, což mě trochu mrzí, protože jsem po zahájení stál velice dobře, ale zkazil jsem to. Kromě prohry s Jardou jsem měl 4 remízy , které byly většinou velice rychlé. 

Z hráčů Bystrce byl René na 11. místě, čímž potvrdil své nasazení, taťka byl 32., Karel skončil těsně za ním na 33. místě, nejhorší z našich hráčů byl Tomáš Kacálek na 42. místě, který navíc dostal v posledním kole kontumační bod. 

Odkaz na konečné výsledky

chess-results.com/tnr529169.aspx?lan=5

 

Lukáš Řehůřek

—————

Zpět